Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Aktualności

PLANSZÓWKI W EDUKACJI

Angażują, wywołują emocje, dają satysfakcję. Gry karciane i planszowe są też bardzo przyjaznym narzędziem edukacji, który może wprowadzić człowieka w świat kultury, sztuki czy historii. W jaki sposób stworzyć atrakcyjną grę, która trafi do nastolatków? Na te, i inne pytania będą próbowali wspólnie odpowiedzieć organizatorzy i uczestnicy projektu Wspólne granie. Gry planszowe w edukacji kulturalnej.

Partnerami przedsięwzięcia są: Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi (sektor kultury), Liceum Ogólnokształcące im. Jana Karskiego w Wiśniowej Górze (sektor edukacji) oraz projektant gier, animator kultury - Vojislav Radojičić. Projekt ma charakter szkoleniowy, dlatego główna jego część będzie skierowana do nauczycieli oraz edukatorów obu instytucji. Dzięki niemu zyskają świadomość wartości gier planszowych i nauczą się, w jaki sposób je wykorzystywać, aby poprzez rywalizację i zabawę dotrzeć do uczniów z konkretną wiedzą. Do wzięcia udziału w trzech otwartych spotkaniach warsztatowych z grami planszowymi zostanie też zaproszona młodzież szkolna: uczniowie L.O. w Wiśniowej Górze oraz uczniowie okolicznych dla Centrum Dialogu szkół z obszaru Bałut oraz z Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 1 w Łodzi.

Na początku przedsięwzięcia uczestnicy zostaną zaproszeni do zabawy w tzw. escape roomie, czyli pokoju zagadek. Wspólne rozwiązywanie zadań ma pobudzić ich kreatywność i zintegrować zespół. Kolejnym krokiem będą zajęcia prowadzone przez specjalistę w zakresie tworzenia gier planszowych i miejskich. Vojislav Radojičić przedstawi najważniejsze rodzaje i mechanizmy nowoczesnych gier i zainspiruje uczestników do pracy nad prototypem własnej planszówki. Zadaniem każdej z 2 grup będzie stworzenie gry planszowej, która zostanie finalnie przetestowana przez drugi zespół. Do pomocy przy tworzeniu prototypu gry zaangażowany zostanie grafik, który opracuje przygotowane pomysły pod kątem estetycznym i ilustratorskim. Dzięki temu warsztaty zakończą się powstaniem dwóch gier, które będą mogły być w przyszłości dalej wykorzystywane. Zakupione i wykorzystane w ramach projektu planszówki pozostaną na wyposażeniu biblioteki Liceum w Wiśniowej Górze.

Kwota dofinansowania: 10 000 złotych


wróć do strony głównej
dołącz do koalicji

Najbliższe wydarzenia